Wednesday, July 1, 2009

Karangan Perihal Diri dan Kerjaya

Haha... xbleh blah kena wat karangan camnih utk UNIKL...
sape la yang rajin sgt nak baca nih...
karangan ini aku belasah jer wat...
cukup2 300 patah perkataan tuh... haha...
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Saya Shahrulizan Bin Shaidan, berumur 25 tahun dan lahir pada 27 November 1984 di Parit Buntar, Perak. Saya merupakan anak yang sulung daripada 5 orang adik – beradik. Saya mula bersekolah di Sekolah Methodist Anglo Chinesse School Ipoh dari darjah 1 hingga ke tingkatan 5. Di sekolah dahulu, prestasi pelajaran saya biasa sahaja. Oleh kerana itu selepas habis tingkatan 5, saya bersekolah di sekolah swasta selama setahun pula bagi menambahkan lagi prestasi pelajaran saya dengan mengambil peperiksaan SPM untuk kali yang kedua. Alhamdulillah, keputusan yang saya miliki membolehkan saya melanjutkan pelajaran ke universiti.

Kemudian saya melanjutkan pelajaran saya di Universiti Tenaga Nasional dalam jurusan program asas Teknologi Maklumat selama 2 tahun dengan mendapat sijil. Pada tahun 2006, saya melanjutkan pelajaran di Kolej PolyTech MARA Ipoh dalam jurusan diploma Multimedia selama 2 tahun setengah dan saya bersyukur dapat menghabiskan pelajaran ini dengan keputusan yang agak baik.

Sekarang saya ingin melanjutkan pelajaran lagi di Universiti Kuala Lumpur bagi mendapatkan Ijazah yang menjadi asas kepada saya untuk berjaya di masa hadapan dengan kerjaya yang saya lakukan. Selepas mendapatkan ijazah, saya akan cuba untuk membalas balik apa yang ibubapa saya lakukan untuk saya dalam melanjutkan pelajaran supaya menjadi orang yang berguna kepada keluarga, bangsa dan negara.

Jika saya dapat menamatkan pelajaran saya di UNIKL dengan baik Saya kemudiannya akan cuba mecari kerjaya yang sesuai dengan saya dan sesuai dengan apa yang saya belajar dahulu. Saya akan mecari pengalaman bekerja selama beberapa tahun dan insyaallah jika ader rezeki saya akan cuba untuk membuka perniagaan saya sendiri dalam bidang yang saya ceburi iaitu berkaitan dengan multimedia. Mungkin saya akan membuka syarikat pengiklanan yang dapat melopori satu Malaysia dan mungkin juga di peringkat antarabangsa sambil berusaha membuktikan bahawa bumiputra juga boleh berjaya.

Sekian sahaja serba sedikit perihal mengenai diri saya dan juga rancangan kerjaya yang saya ingin lakukan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

31 comments:

Afiz Lazuli said...

sebelum tamat pelajaran saya di UNIKL, saya akan mencari seorang awek utk dijadikan teman hidup saya.. yelakn umur saya pon semakin meningkat.. hehehe~

XeoNix said...

bro..
aku nk pkai karngn ko ni bley x??
haha..aku kne wat jugak..
ty

XeoNix said...

bro..
aku nk pkai krangan ko ni bley x??
aku pon kene gak./.
hehe..
mlas nak menaip..

jeff said...

nk copy bley..?

ezatoshi said...

saudare...nk pinjam idea tau...tqvm!!!

interpeso21 said...

karangan yg dicari-cari...
pinjam/copy idea bro..hihi

toque84 said...

kepada sesiapa yg copy karangan nih pandai2 la guna yek... huhu... ianya adalah hak cipta terpelihara dari saya... hehe... =p

si teleng said...

mmberi idea.. kne wat jgk tok loan MARA.. thnx.. =))

miss leeya !! said...

nk copy.

toque84 said...

huhu... sila2... no problem... =)

Izdihar Bongsu said...

bro,mintk izin 'curi' idea erk..hihi..tq!

mAL!zA said...

x tirU . .bacE jee . .nK tAmbAh idEa . .hehe (:

si tinggi lampai said...

salam..nk copy nie boleh?bab nk wat pnjaman mara.kena wat esei cm ni..boley ek.

cikguManis said...

Salam....minta izin gune idea untk wat esei utk loan Mara my brother...tq very much....

Nursyeika Farhana said...
This comment has been removed by the author.
Nursyeika Farhana said...

Salam..nk mntak copy erk..:)
trima ksh..:))

nash azuan said...

tq bro krna mberi cetusan idea utk mengarang...haha..t kite jpe di unikl ek...

toque84 said...

no problem uols.. ;)

dila dilot said...

aku curi karangan kau.wink ~

zyra hamazah said...

salam, nak copy bole. n nak tanya. tuk esei neh. mara tuh depa nak type ka or tulis tangan ?

mattopKATSU said...

leceh ah kna buat karangan & tak tau nak buat nasib baik la bro ni ade jasa mu ku kenag bro

SaRah BabyBee said...

hype :) sy pon dah tiru jugak utk apply mara :) study kat KPTM KL . ape2 pon toche2 kasik idea , sy minx izin curi idea tiru cikit aw aw tq2 :)

ichigodiddy said...

bro,pinjam idea...
baru nak masuk UNIKL iprom...
so ,harap2 faham la bro...
tq..nanti kalo jumpa,jgn lupa claim lunch...

CryWave said...

mintak izin untuk copy...tq

Nur Syahkirah said...

hye , mnx izin tuk copy ea . hehe. mekasih ;)

Misz Azney said...

salam,dear. . nk pjam krgn ni bole x? da buad da,cume na tmbah skit2 je lgi. .na buad loan mara,pjam idea nie eq

Afi teddy said...

Hahaha... Rmai jgak yg nk tru, xley pkai sgt dah la... Ingt xdak kt tenet sal unikl,huhu.. Bkn takat ada,org dkt rmh ak plak 2..haha

NUR DAWANA said...

nk amek idea sket ya..

Pari pari disember said...

amik contoh yer :)

Shahrulizan Shaidan said...

slmt berjuang utk mendptkan ilmu.. kpd semua.. :)

UnKnown_PerSon said...

canteeekkkk~ borrow idea skit..thanks bro..